Algemene voorwaarden

Veelgestelde vragen 

1. Digitaal of papieren dossier. 

Wij van Zowiezorgt hanteren bij voorkeur een digitaal dossier.  (Zilliz ECD ) Is het echter wenselijk dat het dossier ook op papier wordt verstrekt is dit uiteraard mogelijk. 

mantelzorgers en aanverwanten op de hoogte willen blijven van onze handelingen en activiteiten, is het digitale dossier bij uitstek geschikt. Vraag gerust naar de mogelijkheden hiervan.

2. Uitsluitingscriteria 

  • Zowiezorgt kiest er bewust voor om onderstaande cliënten uit te sluiten. 
  • begeleiding welke verder reikt dan de aanwezige reguliere begeleiding
  • Welke de hulp van Zowiezorgt niet accepteren
  • Die discriminerend gedrag vertonen naar anderen
  • Met totale desoriëntatie in tijd, plaats en persoon
  • Met wegloopgedrag
  • Die suïcidaal gedrag vertonen
  • Met claimend gedrag, waardoor 1-op-1 begeleiding nodig is. Of niet alleen kunnen zijn in de woning wat zich uit in storend gedrag naar anderen
  • Met ernstige onrust en bewegingsdrang, decorumverlies, verbale- en non verbale agressie.
  • Gedrag dat niet te beïnvloeden ondanks frequent positieve aandacht
  • Met zeer intensieve lichamelijke zorgvragen
  • Met actuele (soft)drugs- en/of alcoholverslaving
  • Met psychoses
  • Met agressieproblemen of seksueel ongewenst gedrag die onveilig zijn voor de begeleider
  • Waarbij sprake is van onvrijwillige zorg conform de Wet Zorg en Dwang
  • Met ernstige psychiatrische problematiek, wat bijvoorbeeld een gesloten opname vereist
  • Welke niet passen binnen de groep van de in zorg zijnde cliënten
  • Met (aanstaand) ouderschap
  • Met ernstige dreiging vanuit een netwerk
  • Met een klinische behandelbehoefte

3. Meldcode Huiselijk geweld

Zowiezorgt houdt zich aan de wettelijke meldcode huiselijk geweld. Hier vindt u meer informatie over huiselijk geweld.

4. Bewaartermijn Gegevens

Vanuit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) zijn geen concrete bewaartermijnen voor persoonsgegevens opgenomen. Zorgaanbieders worden geacht, onder andere op basis van geldende wet- en regelgeving, zelf een beleid op te stellen inzake bewaartermijnen. Zowiezorgt hanteert onderstaande bewaartermijnen.

Cliënten Bewaartermijn
• Medisch dossier minimaal 20 jaar na laatste wijziging
• Fiscale gegevens m.b.t. zorgverlening tot 7 jaar na beëindigen geleverde zorg
• Financiële gegevens direct na uit zorg verwijderen
• Verwijdering van gegevens op verzoek van de cliënt gebeurt uiterlijk binnen 3 maanden 

5. Privacy, cookies en datalek beleid

  • Klacht over de verwerking van persoonsgegevens

    Mocht je klachten en/of vragen hebben met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens kan altijd contact opnemen via bovenstaande contactgegevens. Mocht dit onvoldoende zijn kan je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

    Klacht over de verwerking van persoonsgegevens
    Mocht je klachten en/of vragen hebben met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens kan altijd contact worden opgenomen via bovenstaande contactgegevens. Mocht dit onverhoopt niet tot tevredenheid worden opgelost kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

    Cookies
    Worden enkel gebruikt voor een optimalisatie van de website, informatie wordt niet aan derden gedeeld en zal geheim blijven.

    Datalekken
    Veiligheidsmaatregelen zijn toepast door zowiezorgt om te voorkomen dat anderen onbedoeld en ongeoorloofd toegang hebben tot persoonsgegevens. Mocht er onverhoopt toch een datalek plaatsvinden, wordt deze geregistreerd in het data lekregister van zowiezorgt en zullen hier directe actie op worden ondernomen en u word geïnformeerd.

6 Complimenten of suggestjes?

Bent u tevreden of heeft u een suggestie?

Wij doen ons uiterste best om alles goed te laten verlopen tijdens de periode dat u of uw naaste gebruik maakt van onze zorg- en dienstverlening.

Wij zijn benieuwd wat u als positief ervaart en wat we kunnen verbeteren. Ook horen wij graag als u tevreden bent of dat u een suggestie heeft. Mail deze dan naar Info@zowiezorgt.nl

U kunt ook uw waardering achterlaten op zorgkaart Nederland: Klik Hier. Daarnaast kunt u via Google zowiezorgt vinden, hier zou u ook een review kunnen plaatsen. 

7. Klacht?

Informatie over de klachtenregeling

Niet tevreden? Laat het weten!

Wij van Zowiezorgt vinden het belangrijk dat u tevreden bent over mijn zorgverlening. Wij doen ons best u zo goed mogelijk zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat er dingen misgaan of anders lopen dan u verwacht. Dit horen wij graag, zodat we samen met u naar een oplossing kunnen zoeken en wij onze zorgverlening kunnen verbeteren. Hier leest u welke mogelijkheden er zijn.

Wat te doen bij klachten?

Ga het gesprek aan Wanneer u als cliënt ontevreden is over de door mij geleverde zorg, probeer dan eerst met ons het gesprek aan te gaan. Wij proberen er dan samen uit te komen. Mocht het overleg dat wij samen voeren niet tot een oplossing leiden voor u, dan heeft u de mogelijkheid een officiële klacht in te dienen bij de klachtenfunctionaris. Met deze brief informeren wij u over hoe het indienen van een officiële klacht in zijn werk gaat. u kont ons bereiken via de volgende manieren:

Per telefoon: 06 - 274 45 043

E-mail: info@zowiezorgt.nl

Per brief: Lochemseweg 120, 7217RJ Hafsen, T.a.v. Zowiezorgt


Een klacht indienen, hoe gaat dat?

Uw klacht kan betrekking hebben op uw zorg of de manier waarop er met u wordt omgegaan. De klachtenregeling heb ik ondergebracht bij ZZP-erindezorg. U kunt een klacht indienen via het online klachtenformulier, dat hier te vinden is: https://www.zzp-erindezorg.nl/klacht .

U kunt zelf een klacht indienen. Uw vertegenwoordiger kan dat ook namens u doen.

De klacht wordt ontvangen door de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris wordt er alleen bij betrokken indien u dat wenst. De klachtenfunctionaris is ook bereikbaar via e-mail: klachtenfunctionaris@zzp-erindezorg.nl.

8. Beroepsnormen